تور کانادا

تور کانادا - تور کانادا ارزان ، قیمت تور کانادا ، جاذبه های گردشگری کانادا ، شرایط مهاجرت به کانادا ، تورزپرس

تور کانادا

تور کانادا - تور کانادا ارزان ، قیمت تور کانادا ، جاذبه های گردشگری کانادا ، شرایط مهاجرت به کانادا ، تورزپرس

تور کانادا - اگر شما می خواهید به کانادا سفر کنید و به دنبال یک آژانس خوب با قیمت مناسب هستید به سایت تورزپرس(tourspress.com) بیاید و تور مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بایگانی

اقتصاد کشور کانادا

چهارشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ

اقتصاد کشور کانادا چگونه است ؟

اقتصاد کشور کانادا :: کانادا عضوی از اداره همیاری اقتصادی و توسعه و گسترش ( OECD ) و مجموعه ۸ ( G8 ) است . کشور کانادا دارنده اقتصاد بازار آزاد است که نسبت به آمریکا تعلق بیشتری به دولت دارد اما مداخلات اقتصادی دولتی آن کمتر از عمده کشورهای اروپایی است .

اگر می خواهید با اقتصاد کشور کانادا ، تور کانادا ،شرایط مهاجرت به کانادا و... آشنا شوید در سایت تورزپرس با ما همراه باشید.

اقتصاد کشور کانادا

کانادا از دیر باز نسبت به کشورهای همسایهٔ جنوبی‌اش از سرانهٔ پرورش ناخالص کمتری برای تولیدات داخلی خویش برخوردار بود که براین اساس گنج ناخالص ملی به طور برابری درمیان مردمان توزیع شده است .

با این حال این اندازه پرورش اقتصادی نسبت به رویش اقتصادی اروپای غربی بیشتر است . در دهه‌های قبلی , بعد از گذراندن دوره‌ای از اغتشاش , اقتصاد این سرزمین تخت گاز ترقی کرد و نرخ بیکاری زیر آمد و دولت بزرگ آن کوچک شد و به دولت فدرال بدل شد .

امروزه سیستم اقتصادی این مرزوبوم بر شالوده بازار , الگوی ایجاد و استانداردهای معاش مضاعف مشابه به اقتصاد آمریکاست .

اقتصاد کشور کانادا طبق آمارگیری اکتبر ۲۰۰۶ , نرخ بیکاری طی سی سال پیشین در کمترین حد خویش , ۶٫۳ قرار داشت , نرخ بیکاری استانی از نرخ ذیل ۳٫۶ در استان آلبرتا تا نرخ بالای ۱۴٫۶ درصد در نیوفوندلند و لابرادور مختلف بود .

در قرن قبل پرورش تأثیر گذار بخش‌های خدماتی , معدن , کارخانجات , سبب ساز شد که اقتصاد کشور کانادا که تعلق متعددی به اقتصاد بخش ها روستایی داشت به اقتصاد شهری وصنعتی , تغییر‌و تحول یابد . مانند دیگر کشورهای دنیا اولیه , اقتصاد کانادا , با صنعت های خدماتی سازمان میشود , که 3/4 مردم کانادا دراین صنعت سرگرم به کارند .

اقتصاد کشور کانادا از لحاظ اهمیت دادن به بخش صنعت های اساس با دیگر کشورهای دنیا نخستین تفاوت‌هایی داراست . دو صنعت نفت خام و چوب‌بری نیز دراین سرزمین قسمتی از مهم ترین صنعت های محسوب می‌شود .

کانادا یکی از کمتر کشورهای پیشرفته‌ای است که صادرکننده ی انرژی خالص در دنیا است . کانادا دارنده ذخایر وسیعی از گاز ارگانیک در سواحل شرق و منابع بزرگ گاز و نفت در آلبرتا است ونیز در همسایگی آن یعنی بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان است .

در منطقهٔ بزرگ اتاباسکا تارسندز , منابع نفت و گاز فراوانی است که با استخراج آن ها کانادا به دو‌مین میهن دارنده ذخایر نفت و گاز در عالم پس از ایالات متحده عربی سعودی تبدیل شده است .

در کبک , بریتیش کلمبیا – نیوفولد ولابرادور , انتاریو و مانیتوبا , انرژی الکتریکی کم قیمت است و همین طور که به زیان محیط زیست نیست , استفاده ی گسترده‌ای از آن می گردد .

کانادا

این مرزو بوم همینطور یکی‌از عرضه کنندگان مهم تولیدها کشاورزی است که منطقهٔ استپ این مرزو بوم یکی‌از مهمترین عرضه کنندگان غلات نظیر گندم و گونه های دیگر در دنیاست .

کانادا بزرگ‌ترین ایجاد کنندهٔ اورانیوم و روی و بخش اعظمی از تولید ها منابع ارگانیک , مانند طلا و جواهرات , نیکل , آلومینیوم وسرب است

چنانچه نگوییم بخش اعظم شهرها اما تعداد متعددی از مردمان شهرها در بخش شمالی که انجام کشاورزی در آن اختلال است . به خاطر به منابع و معادن , از شیوه صنعت معدن و با استفاده از منابع چوب معاش می گذرانند .

کشور کانادا همینطور دارنده بخش صنعت های تقریبا بزرگی است که در کوبک وانتاریو جنوبی جای‌دارد که صنعت اتومبیل‌سازی در آن اهمیت خاصی داراست .

اقتصاد کشور کانادا تعلق بالایی به بخش تجارت بین‌المللی خصوصاً تجارت با آمریکا دارااست . قرارداد تجارت آزاد U . S – کانادا ( FTA ) , در سال ۱۹۸۹ و قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی ( NAFTA ) که مکزیک نیز قسمتی از آن میشد , سبب ارتقا قابل توجهی در برقراری مناسبات اقتصادی و تجاری با آمریکا شد .

از سال ۲۰۰۱ , کانادا مؤفق شد که از ساکن شدن اقتصادی مسافت بگیرد و از نگاه کارکرد کارها اقتصادی در بین اعضای تیم ۸ کماکان شایسته ترین باقی بماند .

از وسط سال‌های ۱۹۹۰ , دولت فدرال اضافی بودجهٔ سالیانهٔ خویش را برای ادای قرض به کشورهایی که بدهی دارا‌هستند می‌فرستد .

کشور کانادا وسیع ترین صادرکننده نفت به ایالات متحده می باشد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی